BLI NÖJD MED DIG SJÄLV!
Publicerat: 2009-06-21| 21:33:33



.. sluta jämföra dig med andra!
Oavsett om alla andra är mer vältränade,orkar presterar tio gånger mer än du så är du lika snygg och bra som du är!
Att tänka negativt om sig själv är bara förödande för självkänslan och gör att du känner dig misslyckad!

Övning:  Nästa gång du märker att du jämför dig med andra så träna på att släppa den tanken.
Bomba ist dig själv med positiva tankar.

.. lyssna till dig själv och sätt gränser!
Du och dina åsikter är viktiga. Lär dig lyssna till dig själv och känna efter vad du vill!
Du mår bättre och blir mer respekterad om du säger NEJ när du inte vill och JA när du vill.
Att vara alla till lags håller inte, sätt istället dig själv högst upp på prioriteringslistan!
( jag borde bli så sjukt mkt bättre på det här, än vad jag är.
Jag vet att jag kan! )


Övning: Nästa gång någon frågar dig om du kan göra en sak så be om att få återkomma med ett svar.
Fundera sedan på vad du, och inte omgivningen vill.
Var tydlig i ditt svar och håll fast vid det!

.. bekfräfta dig själv!
Alla gillar att få komplimanger, men att fastna i ett bekräftelsebroende är förödande.
Om din självkänsla är baserad på uppmärksamhet från andra blir resultatet att du värdesätter dig själv genom vad andra säger om dig.
 
Övning:  Stanna upp och ge dig en bekräftelseboost, tala om för dig själv:
'' Jag är snygg, så jävla snygg ''
Skriv regelbundet ner dina bra egenskaper, vad du är tacksam över och vilka dina drömmar är!

.. lär av dina misslyckanden!
Det blir inte alltid som vi planerat utan ibland missar vi målet, det är mänskligt för ingen, inte ens du!
Du kan liksom inte vara perfekt i alla situationer, om du ständigt oroar dig för att misslyckas är risken stor att du till slut inte ens vågar försöka!

Övning:  Nästa gång något inte går som planerat, fundera varför det blev så istället för att vara så hård mot dig själv.
Skippa tankar som:
'' Vilken idiot jag är! ''
eller
'' Nu tycker alla illa om mig ''
Tänk på vad du kunde ha gjort annorlunda!

Som jag själv gjort, det största misstaget i mitt liv för några veckor sedan!
Men klart som fan jag går vidare?
Jag tänker inte låta människor pissa rakt i facet på mig, no way
Skaffa ett liv istället för att hacka på människor..herregud!

puss




Kommentarer
Från:Anonym
Publicerat: 2009-06-21| 22:54:45

så jävla bra skrivet, seriöst .. du kommer komma lågngt :)

Från:Anonym
Publicerat: 2009-06-21| 22:54:59

otroligt bra!

Från:Anonym
Publicerat: 2009-06-21| 22:55:09

jag känner igen mig ..;o

Från:Anonym
Publicerat: 2009-06-21| 22:55:20

fortsätt blogga <3

Från:Anonym
Publicerat: 2009-06-22| 15:55:36

bra skriver! jag har själv problemet att jag jämför mig JÄMT med alla andra..

Från:Anonym
Publicerat: 2009-06-22| 18:47:29

jo alltså, det är ju rätt vanligt.. det gör ju nästan alla.

Men försök endå att säga till dig själv, jag är verkligen snygg.. även om första gångerna inte alls är lätta, man blir rent ut sagt förbannad! Men det fungerar till slut.

trust me :)

Från:hillinge
Publicerat: 2009-06-23| 20:57:55

gogogo nicole, bra skrivet!

Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          
Anpassad sökning